Villkor

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@arkodyk.se

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Arkö Dyk AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Arkö Dyk AB. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan lämnat butiken. Arkö Dyk AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Arkö Dyk AB måste kunna fastställa kundens bostadsadress.

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Arkö Dyk AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt

Fraktkostnad tillkommer inom Sverige i kassan.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Faktura (endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi använder Billmate för faktura och du hittar deras villkor här: http://www.billmate.se
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats.  Det är Billmates betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: http://www.billmate.se

4.2 Kortbetalning
Vi använder Billmate för säkra kortbetalningar. Läs mer om Billmate här: http://www.billmate.se

4.3 Delbetalning (endast inom Sverige)
Du har möjlighet att delbetala via Billmate. För mera information besök Billmate Delbetalning, läs igenom alla reglemente gällande räntor och avgifter.

4.4 Swish (endast inom Sverige)
Du har möjlighet att betala direkt via Swish, betalning sker efter order är placerad. När din order är placerad och betalning genomförd kan det dröja upp till 24 timmar innan din order blir bekräftad.

5. Leveranser

Beställningar av lagerhållna varor som görs före klockan 14.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom en vecka inom Sverige. Detta förutsätter att fraktbolaget håller sina beräknade leveranstider.

Leveranstiden kan variera mellan olika varor, och baseras på vart de lagerförs. Vi kommer uppdatera dig om en leveranstid blir längre än beräknad.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten, Schenker, DHL, UPS, FedEx eller annan transportör till ombud, hem, företag eller skickas som post.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport

Arkö Dyk AB ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@arkodyk.se

Går transport direkt hem till dig eller ditt företag och du ser uppenbara skador vid leverans, be transportbolaget anmärka detta direkt!

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

10. Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@arkodyk.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar

Återbetalning sker via Billmate eller Swish. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.

13. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift (fr. 250kr).

14. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Nyhetsbrev

Ta del av nyheter & erbjudanden, fyll i din e-post nedan!